CTE - Coaching Trening Edukacja

Skocz do menu strony, Skocz do treści

Witam na stronie CTE: coaching, trening oraz edukacja, Joanna Jadach

Cytat dnia na stronie CTE:

„The essential conditions of everything you do is choice, love, passion.” Nadia Boulanger

Zapraszamy do zapoznania się z działami serwisu:

Szkolenia

Ewaluacja szkoleń

Utworzony: 04/10/2007 , ostatnio modyfikowany: 14/03/2016

 

CELE
  • Poznanie warunków i metod oceny efektywności szkoleń
  • Indywidualna ocena możliwości oceny efektywności w organizacji
  • Nabycie umiejętności doboru narzędzi do potrzeb oceny efektywności szkoleń
METODY

 

Szkolenie trwa 2 dni, 12 godzin zegarowych. Trening umiejętności odbywa się na dwóch poziomach:

  • poziom uniwersalny - dotyczy o gólnej wiedzy określania celów oceny oraz sposobów oceny efektywności
  • poziom indywidualny - kazdy uczestnik, specyficznie do swojej organizacji nabywa umiejetności tworzenia zakresu systemu oceny i posługiwania się nim.

W czasie szkolenia

  • uczestnicy pracują na przykładowej dokumentacji pochodzącej z oceny efektywności szkoleń,
  • mają możliwość wymiany doświadczeń i dzielenia się swoją wiedzą
  • tworzą narzędzia do oceny efektywności szkoleń
  • otrzymują zaktualizowaną wiedzę dotyczącą standardów badania efektywności szkoleń
  • otrzymują materiał zawierający treści przekazywane na szkoleniu
  • otrzymują najnowsze publikacje w języku polskim na temat oceny efektywności szkoleń
PROCES

 

 1. Znaczenie efektywności szkoleń - kiedy badanie efektywności ma sens?

  • Kto organizuje szkolenia w firmie, kto je zleca?
  • Szkolenie w twojej organizacji - koszt czy inwestycja? Konsekwencje podejścia.

 2. Zaangażowanie organizacji w szkolenia a ich efektywność - jak organizacja wpływa na badanie          efektywności?

  • Od czego zależy stopień zaangażowania organizacji w szkolenia?
  • Poziomy uczenia się: indywidualny, zespołowy i organizacyjny - różnice, zasady, metody
  • Badanie efektywności uczenia się na trzech poziomach
  • „Kwintet szkoleniowy" - model pełnego zaangażowania się organizacji w budowanie efektywności szkoleń
  • Jak wygląda zaangażowanie organizacji w proces szkoleniowy
  • Przepływ informacji w „kwintecie szkoleniowym"

 3. Monitorowanie efektywności szkolenia

Zakres monitorowania efektywności szkoleń zależy od tego jak organizacja jest zaangażowana w proces szkoleniowy.  Jakkolwiek rozbudujemy zaangażowanie, to punktem wyjścia do monitorowania efektywności szkolenia jest określenie celów, które chcemy osiągnąć poprzez szkolenie.

  • Na jakich poziomach procesu szkoleniowego można monitorować efektywność?

  4. Poziomy oceny efektywności szkolenia wg. Kirckpatrica

Podstawowym problemem w ocenie efektywności szkolenia jest zapewnienie równości w metodologii oceniania dla wszystkich uczestników. Pewnym rozwiązaniem jest prowadzenie oceny według propozycji Donalda Kirkpatricka.

  • Metody badania reakcji na szkolenie, uczenia się, zmian w zachowaniu i rezultatów
  • Czynniki wpływające na indywidualne uczenie się.

 5. Twarde wskaźniki efektywności szkoleń

W organizacjach, które formułują cele według zasady SMART, nie będzie problemu z ustaleniem wskaźników zarówno ilościowych jak i jakościowych. Mierzalność celu narzuci naturalnie poziom, do którego dążymy, miedzy innymi organizując szkolenia.

  • Zasady ustalania wskaźników efektywności szkoleń
  • Rodzaje wskaźników -przykłady

 6. Metody oceny efektywności szkoleń

Metody oceny efektywności szkoleń różnią się w zależności od perspektywy, z jakiej przeprowadzamy ocenę. Na przykładach ankiet, testów i kwestionariuszy uczestnicy analizują przydatność i zasadność stosowania poszczególnych narzędzi oceny.

  • Metody oceny bieżącej - ocena treningu, szkolenia w trakcie jego realizacji.
  • Metody walidacji - potwierdzenie, czy szkolenie realizuje zamierzone cele
  • Metody ewaluacji - ogólna ocena szkolenia, obejmująca cały proces szkoleniowy

<<< Powrót do spisu szkoleń


© copyrights cte.edu 2007 wszelkie prawa zastrzeżone

projekt i wykonanie strony semacom