Zarządzanie szkoleniami i rozwojem
Menu szkolenia
Menu
Pliki do pobrania
- Jak gra kwintet szkoleniowy? >>> (format pliku: .ppt rozmiar: 2.07 MB)
Utworzony: 04/10/2007 , ostatnio modyfikowany: 14/03/2016
Korzyści z udziału w warsztacie:
- Zwiększenie skuteczności podejmowanych działań w obszarze zarządzania szkoleniami;
- Przegląd metod HRM do zarządzania szkoleniami;
- Analiza możliwości zastosowania w macierzystej organizacji skutecznych metod i procesów zarządzania szkoleniami;
- Zaprojektowanie wybranych metod do zastosowania w organizacji:
- sposobów zaangażowania kadry menedżerskiej w efektywność szkoleń,
- metody analizy potrzeb szkoleniowych,
- metody doboru formy szkolenia,
- ustalenie twardych wskaźników oraz metody pomiaru efektywności szkoleń.
- Usprawnienie komunikacji pomiędzy uczestnikami procesu szkoleniowego;
- Usystematyzowanie pojęć i metodologii zarządzania szkoleniami w firmie;
- Skorzystanie z doświadczeń praktyków zarządzania szkoleniami.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Proces rozwojowy - proces od diagnozy potrzeb do ewaluacji szkolenia - porównanie do realizacji w środowisku zawodowym uczestnika
- Metoda „kwintetu szkoleniowego" - jak w mojej organizacji zaangażować kadrę menedżerską w proces szkoleniowy? Przegląd metod i analiza możliwości zastosowania
- Organizacja komunikacji pomiędzy uczestnikami procesu szkoleniowego w firmie - opracowanie listy możliwych działań w mojej organizacji
- Potrzeby firmy a kompetencje pracowników - zasady i poziomy diagnozy luk kompetencyjnych. Przegląd narzędzi HRM wspierających analizę kompetencji. Możliwości wprowadzenia do organizacji
- Procedura przygotowania i przeprowadzenia identyfikacji i analizy potrzeb szkoleniowych - studia przypadków: kadra zarządzająca, pracownicy centrali, pracownicy jednostek terenowych
- Strategia doboru metod szkoleniowych do zidentyfikowanych potrzeb rozwojowych i szkoleniowych
- Zaprojektowanie analizy skuteczności szkolenia. Metodologia badań i analizy wyników - wybór metod adekwatnych do sytuacji w macierzystej firmie
- Ćwiczenia z zakresu przygotowania wybranej metodologii
- Metody zwiększenia skuteczności szkoleń - działania HR, zarządu, menedżerów liniowych, trenerów wewnętrznych, zewnętrznej firmy szkoleniowej. Analiza porównawcza dotychczasowych działań i ich efektów. Adaptacja wybranych metod do środowiska organizacji.
- Na jakich poziomach możliwe jest badanie efektywności szkolenia? - Metody, źródła informacji, korzyści i zagrożenia. Określenie obszarów monitorowania efektywności szkolenia w macierzystej organizacji
- Określanie „twardych wskaźników" efektywności szkoleń. Opracowanie wskaźników efektywności w planowanych szkoleniach
- Przegląd metod oceny efektywności szkoleń: bieżącej, walidacji oraz ewaluacji - ocena i wybór działań adekwatnych do potrzeb i celów organizacji