-
Peer-coaching jako alternatywa dla szkoleń?
21/03/2016
„To jak ludzie się uczą jest ważniejsze dla ich rozwoju zawodowego niż to czego się uczą” Henry Minzberg Od jesieni ubiegłego roku prowadzę warsztat peer-coachingowy na spotkaniach Klubów Trenera Zarządzania MATRIK. Odwiedziłam już Kluby w Warszawie, Rzeszowie, Kielcach i Łodzi. Za każdym razem okazuje się, że peer-coaching jest nieznany nawet dla coachów. Tymczasem to powszechna forma uczenia się od kilkudziesięciu lat w krajach anglosaskich. Korzystają z niej nauczyciele, menedżerowie i pracownicy organizacji społecznych.
-
TRENER EKSPERT (1) "Od ogółu do szczegółu"
05/12/2008
To pierwszy artykuł z serii dla trenerów. Inspiracją do ich napisania jest moje ostatnie doświadczenie, kiedy dostałam feedback w obszarze 7 ról trenerskich. Moim celem jest dzielenie się doświadczeniami byciem w każdej z tych ról. Jedna z tych ról to trener - ekspert. Po czym poznać, że ma się do czynienia z ekspertem? Dziś trzy przykłady.
-
Kapelusze myślowe Edwarda de Bono jako narzędzie w coachingu
02/03/2008
Kiedy słuchamy kogoś lub zastanawiamy się nad jakąś kwestią, nasze myśli biegną w różnych kierunkach. Im trudniejsza sytuacja tym trudniej pozbierać myśli i nadać im sens. Samo powiedzenie „pozbierać myśli" przywołuje obraz kogoś kto zbiera porozrzucane bezładnie fragmenty całości. Kapelusze myślowe są takim sposobem na poukładanie myśli Coacha i Klienta w czasie coachingu.
-
Edukacja - wychowanie umysłu
15/08/2007
Prosta definicja edukacji to „wychowanie umysłu”. Jak wychowywać umysł? Ma być bystry, szybki, pojemny, dostępny na życzenie, błyskotliwy, niezniszczalny i sprawny do końca.