CTE - Coaching Trening Edukacja

Skocz do menu strony, Skocz do treści

Witam na stronie CTE: coaching, trening oraz edukacja, Joanna Jadach

Cytat dnia na stronie CTE:

„You do not lead by hitting people over the head - that's assult, not leadership.” Dwight D. Eisenhower

Zapraszamy do zapoznania się z działami serwisu:

Szkolenia

Coachingowy styl zarządzania - metoda na wzrost wyników zespołu i zwiększenie motywacji pracowników

Utworzony: 13/03/2016

W programie:

Na ile sposobów można kierować ludźmi?

  • Style kierowania wg. K. Blancharda (instruowanie, konsultowanie, wspieranie, delegowanie) - solidna porcja wiedzy
  • Jak dopasować styl kierowania do sytuacji i do pracownika - ćwiczenie rozpoznawania dojrzałości pracownika do typu zadania
  • Indywidualna analiza dojrzałości pracowników twojego zespołu
  • Czym się charakteryzuje coaching, jakie nim rządzą zasady, kiedy jest skuteczny
  • Sytuacje sprzyjające stosowaniu narzędzi coachingowych: motywowanie, wspieranie, stawianie celów, monitorowanie realizacji zadań, rozmowa oceniająca, rozmowy o rozwoju pracownika

Twoje preferowane zachowania w kierowaniu ludźmi i co z tego wynika dla ciebie i innych?

  • Test LASI - indywidualna analiza preferencji  stosowanych metod kierowania ludźmi
  • Jakie sytuacje powinny nas skłonić do zmiany lub rozszerzenia swojego stylu kierowania - studia przypadków pokazujące źródła zmian w stylu kierowania i korzyści podjęcia zmiany lub skutki nie podjęcia zmiany
  • Dlaczego elastyczność w metodach kierowania ludźmi zapewnia wysokie wyniki i daje przewagę w organizacji
  • Czym się różni coaching prowadzony przez zawodowego coacha od coachingu prowadzonego przez menedżera

Rozwój umiejętności niezbędnych do skutecznego używania narzędzi coachingowych (wiedza plus interaktywne doświadczenia zapadające w pamięć):

  • Słuchanie - ćwiczenie słuchania na  5-ciu poziomach, wg modelu coachingowego Carol Wilson - zrozumiesz na jakim poziomie słuchasz najczęściej i jak słuchają ciebie inni, dowiesz się na jakim poziomie słuchania pracuje coach
  • Przyjmowanie i dawanie informacji zwrotnej (czyli feedbacku) - poznasz zasady działania użytecznej informacji zwrotnej oraz określisz kiedy informacja zwrotna może być wartościowa dla twoich pracowników/współpracowników
  • Patrzenie z wielu perspektyw - wejdziesz w buty swojego szefa, współpracowników i podwładnych a nawet całej firmy, w której pracujesz
  • Zadawanie pytań - pytania bez słowa „dlaczego", mity o pytaniach otwartych i zamkniętych, budowanie mocnych pytań
  • Refleksja - do czego służy, w jakich warunkach powstaje, zastosowanie kart coachingowych do uruchamiania refleksji
  • Postawa - identyfikacja przekonań wspierających i ograniczających stosowanie narzędzi coachingowych, aby wzmocnić powyższe umejętności

Praktyczny zestaw 5-ciu narzędzi coachingowych zwiększających skuteczność kierowania ludźmi (wiedza o narzędziu plus praktyczne ćwiczenia w parach i zespołach):

  • GROW - najpowszechniej stosowany sposób stawiania celów, rozmawiania o celach, narzędzie sprawdzające gotowość pracownika do pracy, identyfikujące jego motywację, pomagające zaplanować sposób realizacji zadania/celu
  • STAR - narzędzie do monitorowania jak pracownik realizuje zadanie, jakie ma osiągnięcia a z czym ma trudności, wspiera analizę kompetencji i ujawnia prawdziwe doświadczenia pracownika
  • Pięć kroków - narzędzie do udzielania pracownikowi szybkiej i bieżącej informacji zwrotnej (korygującej i wspierającej)
  • Cztery kręgi - narzędzie do identyfikowania potencjału pracownika oraz indywidualnych źródeł motywacji, do budowania relacji  z pracownikiem, przygotowuje do rozmowy o rozwoju
  • Głowa-Serce-Ręce - sposób na uruchomienie trzech głównych systemów motywacji pracownika: racjonalnych, emocjonalnych i praktycznych

Podsumowanie warsztatu na podstawie modelu „Menedżerskie Okno Johari":

  • Świadome budowanie swojego autorytetu i wizerunku menedżera-coacha - jak możesz eksponować swoje atuty w pracy?
  • Filtrowanie informacji i sprawdzanie źródeł danych - co zostawiasz dla siebie?
  • Poszukiwanie informacji na swój temat - w jaki sposób możesz poszerzać wiedzę o sobie, żeby być coraz lepszym coachem dla swoich ludzi?
  • Podejmowanie nowych wyzwań - co możesz dalej robić, aby rozwijać twój potencjał menedżera-coacha?

 

Jak pracujemy?

Wszystkie narzędzia ćwiczymy w parach i większych zespołach, aby uczestnik zrozumiał zasadę działania oraz mógł zastosować narzędzie w realiach swojej pracy . Stwarzam możliwość ćwiczenia w oparciu o osobiste sytuacje zawodowe uczestników oraz sytuacje proponowane z moich doświadczeń. Zapewniam bezpieczne warunki do ćwiczeń. Połączymy użyteczne porcje wiedzy z unikalnymi formami ćwiczeń w grupach, parach oraz indywidualnie. Uczestnikom przekażemy materiały, do których mogą wrócić po szkoleniu.

Korzyści z udziału w warsztacie

Poznasz i przećwiczysz narzędzia coachingowe, które stosują skuteczni menedżerowie i dzięki temu od razu:

  • dowiesz się na czym polega coachingowy styl pracy z ludźmi
  • sprawdzisz jaki masz osobisty potencjał do używania narzędzi coachingowych
  • zobaczysz jak działają narzędzia coachingowe i jak je stosować
  • przećwiczysz osobiście działanie 5-ciu narzędzi
  • poznasz kiedy warto stosować podejście coachingowe, a kiedy należy stosować inne metody
  • weźmiesz udział w intensywnym treningu rozwijającym pięć kluczowych umiejętności wymaganych do prowadzenia coachingu

Jeśli będziesz stosować poznane metody i narzędzia w pracy ze swoimi ludźmi to:

  • zapewnisz efektywne realizowanie zadań pracowników
  • poprawisz jakość współpracy w zespole i jakość relacji z pracownikami/współpracownikami/szefem
  • zwiększysz poziom motywacji i zaangażowania pracowników i całego zespołu
  • zwiększysz swoją skuteczność kierowania ludźmi i osiągania wyników
  • uruchomisz potencjał pracowników i zwiększysz ich motywację oraz zaangażowanie
  • pomożesz wdrożyć zmiany i przejść przez nie
  • zbudujesz wizerunek profesjonalnego i skutecznego managera

<<< Powrót do spisu szkoleń


© copyrights cte.edu 2007 wszelkie prawa zastrzeżone

projekt i wykonanie strony semacom